Głosowanie

Czy ważna jest dla Ciebie ochrona i wzmocnienie zdrowia produktami z naturalnych składników?

Podstawy naukowe

Kiedyś było znacznie mniej otyłych ludzi niż dzisiaj

Brzmi banalnie ale to prawda: kiedyś było znacznie mniej otyłych ludzi niż dzisiaj. Niezdrowe jedzenie, brak ruchu, złe nawyki. Te czynniki prowadzą do poważnych zdrowotnych konsekwencji. Ty bądź wyjątkiem!

Jak działa uczucie głodu?

Dawniej dla człowieka naturalnym było jedzenie, kiedy odczuwał głód – jeśli oczywiście miał co jeść. Przestawał jeść kiedy czuł się syty. Tak wygląda to nadal wśród naturalnych plemion oraz tych, którzy słuchają swego organizmu.

Uczucia głodu i sytości regulowane są przez hormony

Głód lub sytość pojawia się w głowie, jako aktualny stan równowagi energii i składników odżywczych, daje o sobie znać albo jako „brak” (wtedy czujemy głód) albo „wypełnienie” (czujemy się najedzeni). Ilość leptyny – hormonu wytwarzanego przez komórki tłuszczowe, pokazuje którą informację wysyła do mózgu.

W ten sposób organizm samoistnie jest w stanie osiągnąć idealny stan równowagi pomiędzy zapotrzebowaniem a dostarczonymi składnikami odżywczymi. Stan „braku” i stan „wypełnienia” tworzą zgodną całość. W skutek tego jesz tyle i dopóki ani jeden ze wskaźników nie bije na alarm, czyli organizm nie domaga się nowych kalorii. Znaczenie tych „strażników przetrwania” staje się widoczne kiedy pojawia się głód. Wtedy „brak” i „wypełnienie” czyli centrum i peryferia znajdują się daleko od siebie, a w organizmie powstaje napięcie. Twoje ciało zalewa stres.

Oznacza to, że kiedy stosujemy drastyczną dietę – a niestety tak jest najczęściej – równowaga nieodwołalnie ulegnie zaburzeniu a w organizmie pojawia się silny stres. Działanie organizmu zostaje zmącone. Podczas diety czujesz napięcie, dlatego późniejszy efekt jo-jo jest gwarantowany.

Zapamiętaj: ograniczenie jedzenia samo w sobie nie jest gwarantem sukcesu, jeśli nie wiesz jak regulować działanie magazynów tłuszczowych.

Gwaranty przetrwania

Dowiedz się o poszczególnych procesach swojego organizmu, którym zawdzięczasz życie, ale które w przypadku nieodpowiedniej diety zostają zaburzone i zwracają się przeciwko Tobie.

Kolejność według ważności:

  • Magazyn tłuszczowy: regulator przemiany materii, centrum przekaźnictwa energii, najważniejszy gwarant przetrwania.
  • Tarczyca: wewnętrzna cieplarnia, centralny regulator przemiany materii.
  • Mięśnie: „zbiornik” w przypadku szybkiego zapotrzebowania energetycznego.
  • Białka: Organizm działa prawidłowo, jeśli otrzymuje białka, węglowodany i tłuszcze w odpowiednich proporcjach. Najważniejsze są białka, bez nich ciało przestaje działać, ich brak prowadzi do poważnych zaburzeń organizmu.

Jakie grożą nam konsekwencje, jeśli nie dostarczymy organizmowi odpowiedniej ilości białka:
1.    Kiedy brakuje białka, ciało pobiera energię z mięśni, w piewszej kolejności z mięśnia sercowego.
2.    Zwalnia przemiana materii, tempo działania tarczycy, dlatego zmagazynowany tłuszcz na długo pozostaje w organizmie.
3.    W sytuacji awaryjnej organizm bije na alarm, wtedy na ogół czujemy wielki napad głodu i jemy bez opamiętania. Konsekwencją tego jest oczywiście magazynowany tłuszcz.

Fakty na temat białka

  • białka to najważniejszy materiał budulcowy organizmu. Mięśnie zawierają 18-20% białka.
  • w tkance łącznej znajdują się dwa ważne, elastyczne białka: kolagen i elastyna.
  • białko odgrywa główną rolę w transportowaniu tlenu i dwutlenku węgla: hemoglobina pobiera tlen z płuc, mioglobina z kolei magazynuje go w mięśniach.
  • enzymy to bez wyjątku białka, które inicjują procesy chemiczne organizmu i w specyficzny sposób je przyspieszają.
  • część hormonów stanowią białka (insulina, adrenalina, hormony płciowe, tyroksyna itd.).
  • wiele biologicznie aktywnych substancji ma naturę białek (np. mediator zapalny – histamina, albo odgrywające role transmiterów nerwowych dopamina i serotonina).
  • przeciwciała (antygeny) to molekuły białka, które wytwarzane są przez ośrodek immunologiczny w celu rozpoznawania i unieszkodliwiania obcych substancji.
  • z grupy białek krwi, albuminy regulują ciśnienie osmozy krwi oraz magazynują aminokwasy. Globuliny są niezbędne do procesów immunologicznych, fibrynogeny z kolei do krzepnięcia krwi.
  • białka są materiałem budulcowym jąder komórkowych, mitochondriów, rybosomów i w części błon komórkowych.
  • białka – jako że w roztworze wodnym zachowują się jak aniony – odgrywają ważną rolę w utrzymaniu równowagi kwasowo-zasadowej.

Chudnij z pomocą naukowo udowodnionych faktów

Na podstawie powyższych infromacji możemy stwierdzić, że najlepszą metodą odchudzającą jest dieta białkowa, na przykład Turbo Dieta®. Stosując ją masz pewność, że poziom cukru pozostaje w normie, a dzięki wysokiej podaży białka nie musisz obawiać się utratą mięśni. No i nie będzie dręczył Cię głód. Twoja przemiana materii nie ulegnie spowolnieniu, ponieważ działanie tarczycy nie ulegnie zaburzeniu.

Stosując Turbo Dietę® nie tracisz mięśni, Twój organizm nie wysusza się. Jedyne co stracisz to tłuszcz. Oczywiście samo białko nie jest całkowicie wystarczające, dlatego w celu uzyskania jak najlepszych efektów stosuj suplementy diety, w ten sposób będziesz zabezbieczona również przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.

 

 

Turbo Dieta jest metodą dobieraną indywidualnie. Zapoznaj się z programami diety i wybierz najodpowiedniejszy dla siebie.

 

Zamów newsletter

Co zawiera 2 tygodniowy
Program Intensywny

3 szt. Turbo diety Intenziv

1 szt. Turbo dieta® Antioxidant